måndag 4 april 2016

Så kan det gå när man städar...

För några veckor sedan började jag städa bland mina garner. Jag håller på att försöka minska ner och bara ha sådant på lager som jag verkligen tycker om och kommer att använda. Det är riktigt roligt att få lite ordning och koll på vad som finns. Längst ner i en korg hittade jag två nystan med många år på nacken. Drops Angora-Tweed stod det på etiketten, ett garn som sedan länge är utgånget. Och när jag fick syn på de där nystanen visste jag direkt vad de skulle bli. En Baa-ble hat! En mössa jag länge velat göra men inte hittat något lämpligt garn till. Den här mössan gjordes till Shetland wool week och finns gratis, på engelska.

Visst blev det fint. Garnet och modellen passade perfekt för varandra. De övriga garnerna, det svarta och det vita, kommer också från lagret och är av okänt ursprung.

Så kom påsken och med den kom mina barn hem på besök. Ett perfekt tillfälle att få hjälp med fotografering. Tack till dottern min som ställde upp på bilder.




Jag kan rekommendera det här mönstret. Mössan sitter väldigt skönt på huvudet. Om man vill sticka en likadan fast till små huvuden finns det en beskrivning för det här.


Vi hade en trevlig tur på stranden. Humle passade på att inleda badsäsongen med att simma över Skivarpsån. Vi andra tyckte att det var lite kallt i vattnet ännu och föredrog att gå över på bron.

4 kommentarer:

Heidi sa...

Jag var länge sugen på att sticka den mössan, men bestämde mig till slut för att låta bli. Men jag tycker fortfarande att den är jättefin, och jag tycker att det är så himla kul att se den i alla färgkombinationer:)

Garnhumlan sa...

Den var mycket rolig att sticka, men jag vet inte riktigt när jag ska ha den på mig. Men den får vila och vänta på någon som vill ha den.

Karin Petersen sa...

Åh vad fin den blev! Och vad dottern är fin i den!

Garnhumlan sa...

Det lönar sig att städa! Kul att du gillar den (och dottern).