onsdag 26 augusti 2015

Snöflinga på stickorna!

 När jag tittar ut från trädgården, bort över åkrarna kan jag konstatera att hösten är här. Gult, brunt, mörkgrönt. Lite dis, just i dag. Dämpade färger, fuktig luft. 
Början på hösten är en favorit för mig. Plommon, päron och äpplen mognar snabbare än man hinner äta. Det är lagom varmt att röra sig utomhus. 
Ibland får man ta på en kofta...

I somras, när det var tokrea hos Garnstudio köpte jag garn för att sticka den här tröjan. Av olika skäl blev det inte av att börja sticka på den. Garnet är Drops Belle, en blandning av bomull, viskos och lin.  Jag gillar garnet så här långt, mjukare och lättare att sticka med än ren bomull eller lin. Någon skulle invända att det delar sig väldigt lätt när man stickar med det, och så är det förvisso. Det stör inte mig så mycket. Nöjd också med färgerna, tenn och silver. Inte så färgglatt, men desto mera användbart. 
Modellen heter Snowflake av Tin Can Knits.  


Nu får jag bara sätta fart så att jag hinner använda tröjan innan höststormar och regn gör att man bara vill ha ylle.

5 kommentarer:

Heidi sa...

Den blev jag lite sugen på att sticka själv:)

Belle ger ett härligt resultat att ha på sig. mjuk och skön och ganska så varm. Perfekt för kyliga höstkvällar:)

Rosenvante sa...

Låter som du hittade det perfekta garnet

Garnhumlan sa...

Ja, det verkar så. Nu har jag stickat halva tröjan och det verkar bli bra! Kul!

garnhumlan Paula sa...

Ett fantastiskt fint mönster stickat på mjukt härligt garn. Den kommer garanterat att bli en favorit!

Garnhumlan sa...

Jag hoppas på det och stickar så snabbt det bara går!