fredag 8 mars 2013

Vårvindar friska



För några dagar sedan var det vår. Jag kunde sitta på trappan och sticka i solen och lyssna på sånglärkan.


Det var då det . I dag är det kallt och varken jag eller hundarna vill gå ut om vi inte absolut måste. Kalla vindar yr runt knuten och jag fryser om fötterna trots att jag dragit på raggsockorna.


Jag såg på teve om de hjärtsjuka barnen som är oroliga för sin vård, när sjuksköterskorna på barnintensiven i Lund har sagt upp sig. Då kom jag att tänka på hjärtekatten, där man virkar en katt och skickar iväg och som sedan ges till hjärtebarnen.
Du kan läsa mera om du följer länken.


 Så blev Bruno till. 
Det var roligt och lätt att virka honom. Jag har försökt att ladda honom med omtanke och positiva känslor. Snart ska han åka till något barn som behöver honom.


Ha en bra helg!

1 kommentar:

Karin sa...

Hejsan! Snödroppar minnsann det var inte dåligt, har inte sett några än men får väl gå på jakt i helgen. Vilken fin Bruna hjärtekatt du har virkat, gjorde en somras och jag håller verkligen med dig om att det var ett arbete som kändes bra att göra. Ha en skön helg ( i solen )Karin