onsdag 27 februari 2013

Kofta till en liten tös



Det finns fördelar med att ha flera projekt på gång samtidigt. En av dem är att innan man vet ordet av är man färdig med något, och det utan att ha hunnit tröttna.
Eftersom stickning är min hobby och min fritid är jag noga med att bara sticka det jag finner nöje i, och ibland kan jag ledsna på något och stoppa undan ett tag medan jag stickar på något annat.
Nog så med stickningsreflektioner, den här koftan har varit rolig från början till slut. Och plötsligt var den faktiskt färdig!




Mönster
Inspirationen kommer från Elizabet Zimmermans Baby surprise jacket. Men Garnstudio har något väldigt likt bland sina mönster. Det finns väldigt många varianter av den här koftan på Ravelry och jag har gjort en egen. 

Garn
Drops Fabel

Finns inte mycket mer att tillägga. Nu ska jag ge bort den till en ny liten människa.

3 kommentarer:

Maritas Maskor sa...

Precis så tycker jag också! Att det måste vara kul och ge mig glädje när jag stickar, inga måsten liksom :)
Jättefin lite kofta du har gjort!!

ANNEPÅLANDET sa...

Den var veldig fin! Har alltid hatt lyst til å strikke en Tomten-jakke...

Anonym sa...

Lite koftan är så fin <3