lördag 31 mars 2012

Berest mössa


I ett tidigare inlägg berättade jag om Druidess Beret som åkt med dottern till utlandet, innan jag hunnit fotografera till bloggen. Nu är dottern hemma igen, och med henne mössan.




Garn: Onion Camel + Merino, färg mörk lila.
Det var första gången jag stickade med kamelgarn, och det var en trevlig erfarenhet. Garnet är löst spunnet och entrådigt, och nu efter en tids användning har det delvis filtat sej. Mycket mjukt är det fortfarande.





Stickor: 4 mm strumpstickor i bambu.
Kombinationen garn + bambustickor + mönster gjorde det hela till en väldigt trevlig stickning.



3 kommentarer:

sanna sa...

Tänk om man passade så bra i baskerformen som din dotter gör.

Rosenvante sa...

Vilket snyggt mönster.
Håller med sanna, hon passar verkligen finfint i basker.

teresa sa...

Söt basker, söt dotter. (jag har också "fått hem" min dotter från utlandet, det är ganska mysigt.)