torsdag 27 oktober 2011

Mjukt och varmt



Så här ser Onion Reiki ut när man har stickat upp det. Vackert, tycker jag som för det mesta inte gillar den här typen av garner. Men det här är väldigt mjukt och gosigt och jag tycker väldigt mycket om de milda färgerna. 'Puder' heter färgen, men jag tänker mer på strandens sand, när man tittar nära. Garnet köpte jag hos Stickerier på Per Helsas Gård, en ganska ny garnaffär i Ystad. Säljer både över disk och på nätet. Äntligen en garnaffär på nära håll som har ett sortiment jag gillar! Absolut värt ett besök om man är i de sydligare delarna av landet.




Jag lade upp 162 maskor på rundsticka 7 mm och stickade 3 räta 3 aviga. Både uppläggning och avmaskning ska vara väldigt lösa.



Två nystan gick det åt för en halsduk i den här storleken.






Som vanligt fick jag idéer medan jag stickade. Så det är inte omöjligt att det blir en till inom snar framtid…

Inga kommentarer: